Dieta Śródziemnomorska

Dieta Śródziemnomorska
5 (100%) 1 vote

dieta środziemnomorskaJeśli szukasz sposobu odżywiania dobrego dla serca, dieta śródziemnomorska może być właśnie dla ciebie. Łączy ona podstawy zdrowego żywienia z nutą aromatycznej oliwy z oliwek – a może nawet lampką czerwonego wina – jak również innymi składnikami charakterystycznymi dla tradycyjnej kuchni krajów leżących nad morzem Śródziemnym. Najzdrowsze diety zawierają owoce, warzywa, ryby i pełne ziarno, a ograniczają niezdrowe tłuszcze.

Podczas gdy te elementy stanowią podstawę, delikatne zmiany i manipulacja proporcjami składników mogą stanowić o różnicy w ryzyku zapadnięcia na chorobę serca. Dieta śródziemnomorska według opinii jest jedną z najlepszych na zgubienie zbędnego balastu. Wspomagana tabletkami na odchudzanie potrafi dać zadziwiające efekty.

Dieta Śródziemnomorska – korzyści

Badania pokazują, że tradycyjna kuchnia śródziemnomorska obniża ryzyko wystąpienia chorób serca. W badaniu przeprowadzonym na ponad 1,5 miliona zdrowych dorosłych udowodniono, że stosowanie diety śródziemnomorskiej wiązało się ze zmniejszonym ryzykiem zachorowalności na choroby serca lub raka, jak również obniżoną częstością występowania choroby Alzheimera i Parkinsona. Amerykańskie Przewodniki Dietetyczne polecają dietę śródziemnomorską jako promującą zdrowie i zapobiegającą chorobom. Co więcej, dieta ta może być stosowana dla zdrowia przez całą rodzinę.

dieta śródziemnomorskaKluczowe Składniki Diety Śródziemnomorskiej

Podstawy diety śródziemnomorskiej to:

  • Jedzenie potraw bazujących na produktach roślinnych, takich jak: owoce, warzywa, pełne ziarno, rośliny strączkowe i orzechy
  • Zastępowanie masła zdrowymi tłuszczami, np. oliwą z oliwek
  • Stosowanie ziół i przypraw zamiast soli do doprawiania potraw
  • Ograniczenie spożycia czerwonego mięsa do kilku razy w miesiącu
  • Jedzenie ryb i drobiu przynajmniej dwa razy na tydzień
  • Spożycie czerwonego wina w umiarkowanych ilościach (opcjonalnie)

Podkreśla również wagę aktywności fizycznej i przyjemności płynącej ze spożywania posiłków z rodziną i przyjaciółmi. Dieta śródziemnomorska tradycyjnie opiera się na owocach, warzywach i zbożach. Dla przykładu mieszkańcy Grecji zjadają średnio sześć porcji bogatych w antyoksydanty warzyw i owoców dziennie. Co do zbóż – w regionie morza Śródziemnego ważnym składnikiem jest pełne ziarno, zawierające bardzo małe ilości szkodliwych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz chleb. Jednakże w krajach śródziemnomorskich chleb spożywany jest sam lub z dodatkiem oliwy, zamiast masła czy margaryny, które zawierają tłuszcze nasycone i trans tłuszcze.

Kolejnym składnikiem zdrowej diety śródziemnomorskiej są orzechy. Zawierają one dużo tłuszczu, ale jest to głównie zdrowy tłuszcz. Ponieważ orzechy są kaloryczne, nie należy spożywać ich w dużych ilościach – przyjmuje się, że odpowiednia ilość to garść na dzień. Dla zachowania dobrych wartości odżywczych najlepiej jest unikać orzechów kandyzowanych, w miodzie i solonych. Jeżeli chcesz szybko schudnąć dieta śródziemnomorska w połączeniu z tabletkami na odchudzanie jest świetnym wyborem. Dodatkowo świetnym uzupełnieniem tej diety mogą, być tabletki na odchudzanie.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ