Dieta Orkiszowa

Dieta Orkiszowa
4.5 (90%) 2 votes

dieta orkiszowaDieta św Hildegardy zwana też orkiszową jest ostatnio dość popularna. Orkisz, znany również jako szpelc, zawiera więcej składników odżywczych niż bardziej znana, choć „spokrewniona” z nim pszenica.

strona producenta – www.triapidix300.pl

Jest bardziej lekkostrawny od pszenicy i może zastępować produkty pszeniczne w przypadku alergii. Błonnik, a także inne składniki zawarte w pełnym ziarnie orkiszowym mogą pomagać w utracie wagi i ogólnej poprawie stanu zdrowia.

Dieta św Hildegardy (orkiszowa) 

Orkisz pochodzi z Iran i Europy południowo-wschodniej i jest jednym z najstarszych uprawianych zbóż, wspomniany jest nawet w Biblii. Największą popularnością cieszył się w średniowieczu, kiedy zakonnica będąca wówczas autorytetem w dziedzinie medycyny, Hildegarda z Bingen zaczęła stosować orkisz jako lekarstwo na różne choroby. Szpelc ma więcej białka, węglowodanów złożonych i witamin z grupy B niż pszenica przy takiej samej zawartości błonnika i mukopolisacharydów ważnych dla krzepnięcia krwi i wzmacniania systemu odpornościowego.

dieta orkiszowa opinieOrkisz ma lekko orzechowy smak i zazwyczaj mielony jest na mąkę, z której następnie robi się chleb, płatki, makarony i inne mieszanki. Można także zakupić ziarno orkiszu lub płatki orkiszowe, które wykorzystuje się tak, jak płatki owsiane, np. do zupy mlecznej na śniadanie. Jest wiele różnych odmian orkiszu o właściwościach odżywczych zależnych od rodzaju gleby i środowiska, w jakim był uprawiany.

Orkisz jest wspaniałym źródłem manganianów potrzebnych ciału do utrzymywania kości, nerwów, komórek, tarczycy w dobrym stanie, a także do regulacji poziomu cukru we krwi. Dostarcza również niacyny i witaminy B2, miedzi, fosforu, błonnika i białka. W badaniach wielokrotnie dowodzono związku pełnego ziarna takiego jak orkisz z zapobieganiem cukrzycy i nietolerancji na insulinę, które prowadzić mogą do otyłości, a nawet przedwczesnej śmierci. Pełne ziarno podwyższa wrażliwość na insulinę poprzez obniżenie indeksu glikemicznego w diecie przy jednoczesnym zwiększeniu wchłaniania składników odżywczych. Jedna szklanka gotowanego orkiszu zawiera 246 kalorii i tylko 1,65g tłuszczu, a aż 10,7g białka i 7,6g błonnika, dzięki którym dłużej czujesz się najedzony.

strona producenta – www.triapidix300.pl

Magnez zawarty w orkiszu i innych rodzajach pełnego ziarna wspomaga produkcję ponad 300 enzymów, w tym tych odpowiedzialnych za wykorzystanie glukozy i insuliny w organizmie. W ośmioletnim badaniu stanu zdrowia przeprowadzonym na ponad 41 000 czarnych kobiet odkryto, że ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2 jest o 31% niższe u kobiet, które regularnie spożywały pełne ziarno. Kiedy pod uwagę brano tylko ilość magnezu w diecie, zanotowany niższy, ale wciąż korzystny, 19% spadek tego ryzyka, co doprowadziło naukowców do stwierdzenia, że pełne ziarno korzystnie wpływa na poziom cukru we krwi, a także na zapobieganie cukrzycy i otyłości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here