Dieta Jogurtowa

Dieta Jogurtowa
5 (100%) 1 vote

dieta jogurtowaJedną z głównych hipotez dotyczących związku jogurtu z utratą wagi jest twierdzenie, że zawarty w nim wapń może istotnie wpływać na apetyt u osób z jego niedoborami. Wielu ekspertów uważa, że jeśli w twoim organizmie nie ma wystarczającej ilości wapnia, to mózg wykrywa to i wysyła sygnał do zwiększenia ilości przyjmowanego pokarmu. Oznacza to, że spożywanie większej ilości produktów bogatych w wapń (takich jak np. jogurt) może pomóc ograniczyć tę tendencję.

Dieta Jogurtowa – Opinie i Efekty

Czy ta teoria trzyma się kupy? Dokumenty prezentowane przez National Institutes of Health stwierdzają, że wapń nie ma żadnego wpływu na bilans wagi ciała, niezależnie od tego, czy mowa o chudnięciu, czy zapobieganiu przybieraniu na wadze.

Warto jednak zapamiętać, zwłaszcza że informacje o pomocnym wpływie wapnia na odchudzanie stają się coraz dokładniejsze i bardziej powszechne, że produkty mleczne to nie jedyne źródło wapnia. Pierwiastek ten można znaleźć również w niektórych roślinach liściastych (najlepiej przyswajalne są te z niską zawartością szczawianów, np. jarmuż, kapusta pekińska i brokuły), migdałach, pomarańczach i fasoli garbanzo. Można go znaleźć również w nieprzetworzonym mleku. Ale znowu, jogurt nie jest jedynym źródłem białka. Właściwie białko występuje obficie w większości produktów spożywczych, nie tylko pochodzenia zwierzęcego. Rośliny strączkowe, pełne ziarno, orzechy, nasiona, a nawet warzywa to bogate źródła białka.

dieta jogurtowa opinie i efektyCenter for Science in Public Interest również przyjrzało się tym twierdzeniom. Uznali, że wyniki badań są łatwe do podważenia, zwłaszcza ze względu na ograniczony zakres i małą liczebność prób. Szczególnie źle oceniają reklamy przemysłu mleczarskiego dotyczących spożywania większej ilości nabiału oparte na wynikach badania przeprowadzonego na 46 osobach przez naukowca powiązanego z daną firmą. Co więcej, w eksperymencie, gdzie kazano badanym jeść jogurt trzy razy dziennie, ograniczano także ilość kalorii jaką spożywali, co z oczywistych względów prowadziło do spadku wagi. Możesz stracić na wadze, zjadając 10 frytek dziennie, jeśli tylko ograniczysz w ten sposób spożycie kalorii, ale nie czyni to frytek jedzeniem dietetycznym.

Warto jednak przede wszystkim skupić się na żywności, która jest dobra dla twojego zdrowia. Jedz (nie pij) owoce i warzywa, niezdrowe jedzenie ogranicz od minimum i pij dużo wody.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ