Czym są dietetyczne włókna?

Czym są dietetyczne włókna?
Rate this post

tabletki odchudzajaceDietetyczne włókna są jednym z najważniejszych składników w tych czasach. Są wymaganie nie tylko do trawienia, ale także dla poprawnego funkcjonowania twojego układu pokarmowego. Ludzie, którzy dostarczają ich w nie wystarczającym stopniu, często mierzą się z hemoroidami, zaparciami, czy podwyższonymi poziomami tłuszczu i cholesterolu. Z drugiej strony ich nadmiar, może prowadzić do biegunki, niedrożności jelit czy odwodnienia! Jeśli zamierzasz zwiększyć ilość włokien, potrzebujesz także zwiększyć swoje spożycie wody. Obecnie średnia objętość spożycia włókien jest okolo 25g i nie powinno być problemu z ich uzupełnieniem. Nawet jeżeli dorzucimy do tego młody zielony jęczmień nie powinno być problemów.

Pokarm #1 – Otręby: Kukurydza, ryż, owies i pszenica(14.5g-85.6g). Otręby są jednym z najbardziej bogatych źródeł włókien, witaminy B6 i magnezu. Otręby są na ogół w pełnych ziarnach chlebu i płatkach zbożowych, takich jak żyto, owies i gryka. Otręby kukurydziane są najbogatszym ze źródeł z okolo 85.6g/100g. Większość ludzi jest świadoma istnienia żółtej wersji kukurydzy, ale tak naprawdę występuje ona w wielu innych kolorach, od niebieskiego do rózowego. Każda z nich ma swój własną kombinacje przeciwutleniaczy i składników.

Uwaga: Jedno uszko kukurydzy zawiera dwa gramy włókien. Popcorn jest także wyśmienitym, nisko kalorycznym źródłem. Oferuje około 3.5g na każde 3 kubeczki. Owies i ryż oferuje okolo 25g na kubeczek, co sprawia, że jest to około 1.6g na lyżke. W końcu, otręby oferują około 14.5g na kubeczek, czyli około 0.9g na łyżeczke.

Pokarm #2 – Białe fasole(10.4g) – Są bogate w białko, żelazo, włokna a także w potas. Wiedziałeś, że pojedyńcza filiżanka białych fasoli jest równa okolo 5% twojego dziennego zapotrzebowania na składnik który zwalcza nadciśnienie?

Pokarm #3 – Suszone zioła, papryka i przyprawy (26.5g-53.1g) Suszone przyprawy i zioła są bogate w minerały i witaminy, których potrzebuje nasze ciało. Jeśli jeszcze nie wprowadziłeś tych rzeczy do swojego codziennego menu, to jest czas żebys naprawił ten błąd. Zacznij dodawać więcej papryki, suszonych ziół i proszku chilli do swoich potraw! Wiedziałes, że mielony cynamon zawiera ich największa ilość jeśli chodzi o przyprawy? Dostarcza aż 53.1g/100g, jest to 4.2g na łyżeczke.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here